Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Výpis údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home

3. Pojmenování (název) životní situace

Výpis údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home

4. Základní informace k životní situaci

Výdejem údajů z Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí poskytnutí údajů, které jsou v ROB o fyzické osobě ("subjektu údajů") vedeny.

O vydání výpisu údajů z ROB může požádat subjekt údajů podle § 58 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost může podat žadatel ze své vlastní datové schránky fyzické osoby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Žadatel musí mít zřízenu datovou schránku fyzické osoby.

Postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení životní situace se zahajuje vyplněním formuláře "Žádost o výpis údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).

Na základě vyplnění žádosti (formuláře) a jejím následném zaslání prostřednictvím Informačního systému datových schránek je zpracován elektronický výpis údajů z ROB.

Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.

Výpis obsahuje identifikaci žadatele, a dále může obsahovat kompletní údaje k osobě žadatele, případně jen výčet žadatelem vybraných údajů, které jsou o něm v ROB vedeny.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V této životní situaci nedochází k přímé komunikaci žadatele s úřady státní správy, žádost je podávána prostřednictvím webového formuláře.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při elektronickém způsobu zaslání žádosti žádné; totožnost žadatele se ověřuje prostřednictvím přihlášení do datové schránky.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář "Žádost o výpis údajů z Registru obyvatel" je k dispozici na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání elektronického výpisu údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Podaná žádost je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb registru.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

28. Popis byl naposledy aktualizován

13.03.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.